CELE STATUTOWE STOWARZYSZENIA
Celem Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną,
Ruchową i z Autyzmem w Resku jest:
1. Działanie na rzecz wyrównywania szans osób niepełnosprawnych intelektualnie, tworzenia warunków przestrzegania wobec nich praw człowieka, prowadzenia ich ku aktywnemu uczestnictwu w życiu społecznym, budowa i prowadzenie szkół i placówek oświatowych oraz wspieranie ich rodzin.
2. Inicjowanie i występowanie z wnioskami o uregulowania prawne gwarantujące przestrzeganie praw człowieka wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie i zaspokajanie ich potrzeb w zakresie leczenia, w tym rehabilitacji, edukacji.
3. Prowadzenie na zlecenie oraz ze środków własnych różnorodnych usług , m.in. w formie placówek i zespołów kompleksowej, wielospecjalistycznej pomocy w szczególności w zakresie wczesnej interwencji, rehabilitacji, terapii, w tym socjoterapii, w formie świadczeń zdrowotnych, edukacji, rewalidacji i wychowania, m. in. będących realizacją obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, edukacji obywatelskiej.
4. Udzielanie wsparcia swoim niepełnosprawnym intelektualnie członkom, aby oni sami mogli występować w swoim imieniu, miedzy innymi poprzez doradztwo, asystowanie i opiekę prawną a także występowanie w interesie indywidualnych osób z niepełnosprawnością intelektualną.
5. Prowadzenie dla osób dorosłych form indywidualnego wsparcia w niezależnym życiu, mieszkalnictwa chronionego, szkolenia zawodowego, i przygotowania do pracy oraz pośrednictwa pracy, zatrudnienia chronionego i wspomaganego na otwartym rynku pracy, a także edukacji ustawicznej.
6. Współpraca z organami władzy rządowej, samorządowej, organizacjami pozarządowymi, Kościołem Katolickim i innymi związkami wyznaniowymi, a także placówkami i osobami fizycznymi dla realizacji celów statutowych.
7. Inicjowanie i występowanie z wnioskami o uregulowanie prawne w zakresie niezbędnych form pomocy dla rodzin i ich opiekunów osób niepełnosprawnych intelektualnie, ruchowo i z autyzmem.
8. Prowadzenie: Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego, Szkoły Podstawowej Specjalnej, Gimnazjum Specjalnego i Ponadgimnazjalnej Specjalnej Szkoły przysposobienia do pracy dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, z niepełnosprawnością sprzężoną i z autyzmem, szkolenia zawodowego, pracy, mieszkalnictwa chronionego, opieki, udziału w kulturze, rekreacji w integracji z otwartym środowiskiem, a także wspieranie w samodzielnym, niezależnym życiu oraz zabezpieczenia socjalnego, ochrony i pomocy prawnej.
9. Tworzenie osobom niepełnosprawnym intelektualnie warunków decydowania w swoich sprawach zarówno w rodzinach, jak i w placówkach oraz formach wsparcia, z których korzystają.
10. Tworzenie warunków włączania dzieci i młodzieży oraz dorosłych jako indywidualnych osób i jako grup w tok normalnego życia, korzystania przez nich z ogólnodostępnej infrastruktury społecznej i form życia społecznego, z zapewnieniem im w razie potrzeby odpowiedniego wsparcia, zwłaszcza w postaci specjalistycznej pomocy, doradztwa i asysty.
11. Inicjowanie i prowadzenie różnorodnych form pomocy rodzinom, a w szczególności:
- grup samopomocowych,
- grup wsparcia,
- usług wspomagających rodzinę w wypełnianiu jej obowiązków wobec osoby niepełnosprawnej w domu i poza nim,
- placówek czasowego pobytu,
- informacji, doradztwa, poradnictwa, terapii psychologicznej, pomocy ofiarom przemocy i wypadków itp.
12. Prowadzenie działalności edukacyjnej i szkoleniowej w stosunku do rodziców oraz profesjonalistów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Robert Lis | 04-01-2011 23:07 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Robert Lis | 04-01-2011 |
Ostatnia aktualizacja: | Robert Lis | 05-01-2011 12:09 |